مقالات آرشیو خبر ها
جای پیرلو در یوونتوس خالی خواهد بود

جای پیرلو در یوونتوس خالی خواهد بود

آندره آ تو کتابش ، فکر می کنم ، پس بازی میکنم اینجوری نوشته :"یوونتوسی بودن یعنی غرور و وقار داشتن تا آخرِ آخر ، همان طور که رئیس [ آندره آ] آنیلی میگوید".

بازیکنی با توانایی های بی اندازه ، کسی که توپو جادو کرده و بدون توپ رهبری می کنه ، بازی ساز بزرگ ایتالیا , با یوونتوس و هوادارای عاشقش خداحافظی کرد تا ماجراجویی جدیدی رو با نیویورک سیتی در MLS شروع کنه.

مردی که از تیم سرخ و سیاه پوش میلان اومده بود و زمانی یوونتوس دشمنش محسوب می شد . با این حال وقتی به تورین رسید ، نه تنها کریرش رو، بلکه ذهنیت یوونتوس رو هم دوباره زنده کرد ، توانایی های سطح بالا و تشنگی سیری ناپذیر برای موفقیت رو به غول های تورین برگردوند.در کنار جیانلوییجی بوفون ، رهبری رو در رختکن یووه احیا کرد. به جوونا آموزش داد ، همراه پیشکوستا خندید و با مدیرا صمیمی شد ، مخصوصا آنیلی.

پیرلو در حالیکه عاشق موفقیت بود و شدیدا به دنبال کسب جام بود ، کم کم یووه رو از چشم رییس دید ، عاشق بانوی پیر شد و ارزشش رو درک کرد.تو کتابش توضیح میده :"آندره آ [آنیلی] همان اول تاثیر فوق العاده ای بر من گذاشت و من دوست دارم فکر کنم که این احساس متقابل بود ، [مثل] عشق در اولین نگاه بود ، چیزی که اصلا قبل از آمدنم به اینجا قابل تصور نبود."

یوونتوس به چیزی فراتر از یه تیم فوتبال تبدیل شد ، یک ایدئولوژی ، نوعی از هستی و فلسفه ای که پیرلو بهش باور داشت. پیرلو عاشقانه از بانوی پیر دفاع کرد ، ، یاد گرفت تا باور کنه که هر چیزی که بانو کسب می کنه ، نه تنها شایسته اشه ، بلکه بی هیچ بحثی حقشه. با توجه به سنت اش ، دست پروده هاش و انظباطش. پیرلو تو کتابش اشاره می کنه :"بوفون ، کیه لینی و مارکیزیو : وقتی به این ادمها نگاه می کنی ، می فهمی کجا هستی. آنها همیشه خوشحالند ، همیشه آماده اند که خودشان را درگیر کنند و با شور و اشتیاق مسری اشان به وجدت بیاورند. " در جای دیگه ی کتاب میگه : " رختکنی که در آن سخت کوشی دستور روزانه است ، جایی که روح فداکاری یک ضرورت مطلقه ، نه درخواستی که بتوانی سرت را به نشانه 'نه' تکان بدهی."

به همین دلیلیه ، تاکید می کنه ، که او تی شرتی که جلوش شعار "۳۰ قهرمانی در زمین " ضمیمه شده بود رو بر تن می کنه."اگه شما بیانکونری نباشید ، یا مثل من ، بیانکونری نشده باشید ، هیچ وقت نمی فهمید." بیشتر اونایی که ربطی به این باشگاه ندارن هم نخواهند فهمید ، اما دلیلی وجود داره که باشگاه هایی مثل یووه هرگز نمی میرند ، صرف نظر از هر تنبیه یا رسوایی که تحمل کرده باشند. کلاس جاویدانه و برای بازیکنای منحصر به فردی مثل پیرلو [این عبارت] می تونه به کار برده بشه.

موقع اومدنش سال ۲۰۱۱ ، تاکتیک های باشگاه عوض شد.آنتونیو کونته ، که به تازگی به عنوان مربی همون سال استخدام شده بود ، با سیستم ۴-۲-۴ ـش در تیم های قبلیش معروف بود ، اما تصمیم گرفت شکل تیمش رو عوض کنه تا به پیرلو اجازه بده تاثیر دلخواهشو بذاره و او هم به موقع تحت تاثیر قرار گرفت.ریتم تیم رو تنظیم کرد ، سرعت رو به دست گرفت و پاس های بلند بی نقصش رو ارسال می کرد ، پیرلو فصل رو در حالی تموم کرد که بیشترین پاس گل (۱۳) رو تو لیگ داده بود و ۲۶۴۳ پاس صحیح داده بود که با نفر بعدیش ۵۰۰ تا اختلاف داشت.یوونتوس مثل یک ققنوس از خاکسترش برخاست و نه تنها با شکست میلان اولین اسکودتوش بعد از کالچوپولی رو کسب کرد ، بلکه این کار رو با بازیکن اخراجی روسونری انجام داد.

پیرلو درحالیکه لباس سیاه و سفید رو پوشیده بود ، به تاثیرش چه در بازی های لیگ و چه در اروپا ادامه داد و عنوان بهترین بازیکن سری آ برای سه سال پیاپی در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ کسب کرد.تواناییش برای ایجاد موقعیت های جادویی برای کسانی که جلوتر از او بازی می کردن و هم چنین تمام کنندگیش در ضربات آزاد منحصر به فردش ، اون رو تبدیل به نقطه ی عطف یووه کرد ، بازیکنی که همه ی رقبا ازش می ترسیدن چون نمی تونستن متوقفش کنن. پیرلو فریبندگی رو به بانوی پیر برگردونده بود.

حتی تو فصل گذشته ، که چند تا مصدومیت براش پیش اومده بود ، و شاید در سطح پایین تری بازی کرده بود ، پیرلو هنوز می دونست چطور تفاوت ایجاد کنه.او یه گل ۳ امتیازی مقابل تورینو در داربی دلاموله ی نوامبر ۲۰۱۴ به ثمر رسوند و کی می تونه فریاد پراحساسش مقابل آتالانتا در فوریه رو فراموش کنه؟

با این حال با وجود این گل ها ، پاس گل ها و خلاقیت هوشمندانه ، به نقل از سایت یوونتوس : "پیرلو یک بازیکنه ، -- یک مرد -- که هرگز با آمار خشک قابل جمع بندی نیست." با این جملات شگفت انگیز شاید بشه پیرلو رو توصیف کرد.

ممنونیم استاد ، به خاطر بسیاری از لحظات شادی که با هم داشتیم ، برای اشک هایی که ریختی و عشقی که نشان دادی. تو بودی که که یوونتوس را برای بازگشت به سطح اول اروپا یاری کردی و به خاطر این ، باشگاه تا ابد سپاس گزارت خواهد بود. تا پایان ، فرتزا یوونتوس.

مـنبـع 

" انجمن هواداران باشگاه یوونتوس / تشکر از خانم نسیبه سرگزی "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: